Onze laatste dag Down Under........ op naar huis

9 februari 2018 - Melbourne, Australië

Na een prima ontbijt met zijn 3-en gaat Ben direct door naar een bespreking. Niels en ik brengen eerst Niels zijn spullen naar zijn auto. Daarna gaan we op zoek naar een Blue 🚲. Het is bewolkt en af en toe valt er een druppel, prima 🚲-weer dus. Volgens de receptionist staan deze bij het Melbourne museum, plm. 10 minuten lopen. Helaas zijn de fietsen hier op 😚. We bellen met info nummer dat op de zuil staat en vragen bij welk punt er wel fietsen beschikbaar zijn. Wel handig zo’n Niels, want die kan tenminste kaart lezen. We moeten ruim een kwartier wandelen. Hier staan volop fietsen. Via de zuilen kunnen we met 1 creditcard 2 fietsen huren, voor slechts AUD 3 per stuk voor hele dag. We krijgen 1 code om 2 fietsen te ontgrendelen.

We ontgrendelen de eerste fiets, geen probleem, de 2e fiets lukt niet met dezelfde code, nogmaals creditcard in automaat, nu wel.

Yehhh. Lekker fietsen, heerlijk. Altijd fijn !

Volgens de wet zijn verplicht een helm te dragen, deze zitten bij de fietsen, maar zowel Niels als ik vinden dat eigenlijk belachelijk en maken ze dan ook voor vast aan het stuur. Niels klemt daar zijn telefoon onder, want deze gebruiken deze voor de navigatie. Ik heb hier een mooie houder voor, maar deze past niet op deze verhuurfietsen.

We staan te wachten bij een stoplicht, een bouwvakker wenkt ons en zegt dat er verderop een kudde politie staat. Doe jullie helmen maar snel op, anders krijgen jullie een boete. We fietsen via het station langs de rivier. Niels herkent deze plek, want hij heeft hier met de jongens gegeten. Onderweg drinken we samen ☕️

Ben belt , hij is terug van zijn afspraak. Wij fietsen ook weer terug richting het hotel. Aangezien er geen slot op deze fietsen zit, loopt Niels even naar de Chinees om de hoek en koopt een slot voor AUD 5, handig. Zo kunnen we onze fietsen laten staan, want vanmiddag gaan we op de 🚲 naar St Kilda. We checken uit en geven onze bagage aan de concierge.

We lunchen samen en gaan daarna naar St.Kilda. Dit ligt aan het water en is ruim 9 km fietsen. Het is inmiddels aardig opgewarmd. We moeten wel wat bultjes op, voordat we er zijn. Best wel een tripje dus. NIels fietst voorop, maar houdt me goed in de gaten.

We komen bij het strand uit. Op de St Kilda pier ☕️🍰 en genieten we van het uitzicht. Geweldige plek, waar ik nu inmiddels 3x ben geweest, blijft trekken.

Niels en ik hebben samen een gezellig middag en het is fijn om nog even zo samen te zijn ❤️.

We fietsen langs het water terug.  Bij de port, waar de veerboten naar Tasmanie liggen, gaan we weer landinwaarts. Ik hoop dat we de bultjes omzeild hebben, maar helaas. We moeten er nog een paar op. De laatste drukt Niels mij. We leveren de fietsen bij het museum in, staan hier tenminste ook weer fietsen. Rond 16.30 zijn we terug bij het hotel. We drinken samen een drankje voor hotel op een lounche bankm genieten. Ben komt ook net terug.

Rond 17.30 komt Meg, een oude huisgenoot van Niels, die wij vorig jaar hebben ontmoet. Gezellig, wat een leuke vlotte meid.

We eten wat kleins, wij krijgen vanavond later in het vliegtuig nog genoeg en we moeten ook een beetje richting de nieuwe tijdzone (7 uur verschil) gaan handelen.

Meg vertrekt en laat ons met zijn 3-en. We nemen afscheid.

Rond 19.00 rijdt Niels vanuit de loading Bay van hotel weg, we zwaaien hem uit. Ik vind dit lastig 😓. Het is goed zo, hij gaat naar huis en zal rond 21.00 thuis zijn.

Ik moet wel een traantje laten.

Wij pakken onze bagage, ik trek iets anders aan. De taxi van de Emirates komt ons om 19.30 ophalen.

Inchecken, bagage controle en paspoortcontrole. Alles verloopt voorspoedig. We gaan naar de lounge. Niels belt, hij is thuis. Fijn !! 😘

Wat hebben we samen een mooie week gehad en dan als toetje nog samen 🚲🚲 in Melbourne, erg gezellig.

Het einde van deze geweldige reis nadert. Wat bijzonder om te zien dat Niels hier zich zo thuis voelt en zoveel weet te vertellen over het land.

We hebben wederom een mooi deel gezien van dit bijzondere land, nu even Niels Aussie ❤️

Wij vliegen via Dubai terug, daar blijven we nog een paar dagen, altijd een mooie stop. Even uitrusten na een toch wel intensieve week voor mij. We gaan vanaf nu ook geen reisverslagen meer posten. Dinsdag zijn we weer thuis.

Ik vond het heerlijk om te schrijven in de wetenschap dat juliie meelezen. Dank jullie wel dat wij onze fantastische reis met jullie konden delen 💋💋💋

Wie weet wat het volgende verhaal gaat worden.......

1. Frida Lugtenberg:
    12 februari 2018
    Dank voor alle geweldige vehalen en fotos die jullie gemaakt hebben.Jullie hebben zeer veel gezien en beleefd.
    Daar kunnen jullie nog lang over denken en na genieten.Ik wil jullie beiden een goede reis naar huis wensen en Abu Dabi was ook de moeite waard om te zien.
    Nogmaals goede vlucht huiswaarts .en wel thuis.gr.moeders.
  2. Bert:
    13 februari 2018
    Ik heb het gevoel gehad dat ik de hele reis op de achterbank heb meegereden, zo intens vd verhalen genoten. Dank jullie wel.
  3. Joke:
    13 februari 2018
    Heerlijk genoten van jullie schitterende foto’s,en de mooie reisverhalen.Hele goede terugreis Groeten Henk en Joke
  4. Tim ten Berge:
    13 februari 2018
    Mooie weken samen gehad in Australië. Ben altijd wel van de plaatjes kijken, zag er allemaal goed uit, mooi land;)
    Welcome home.
  5. Hetty:
    18 februari 2018
    Het was super om alles te volgen
    Thanks