Kangaroo Island here we come.....

23 februari 2017 - Kangaroo Island, Australië

Vannacht werden we wakker van lawaai. Ben gaat kijken, best eng in zo'n vreemd land. De stoelen voor op het terras waren door de wind omgegooid. Later hoorde we dat het 's nachts behoorlijk gestormd had.

Heerlijk geslapen, samen ontbijten voor op de veranda met uitzicht op het water.

IMG_2598 IMG_2600

Lekker een koffie-tje en op naar onze volgende bestemming.

We hebben een aantal opties om bij Cape Jervis te komen, waar de ferry naar Kangeroo Island vertrekt. We kiezen de kortste en dus de kleinste weg. Rond 14.30 moeten we er uiterlijk zijn, om in te checken.

Eerst nog eens stuk langs het water en de zilte vlaktes. Dan komen we bij een ferry, we kunnen alleen verder met het pontje van Wellington.

IMG_2602 IMG_2604

Dit is grappig, we steken een rivier over. Ik zie een pelikaan vliegen, helaas geen foto. Dit gebied staat bekend om de vogels. Er kunnen plm 10 auto's op het pontje. Even wachten en 5 min. varen en we kunnen weer. We komen een dikke truck tegen, deze gaat ook op het pont.

Wat een mooie route, glooiend, landbouw en ook veel fruit, olijfbomen  en wijnranke. Deze route heet de Fleurieu Highway en loopt tot aan Cape Jervis.

In Strathalbyn stoppen we voor een koffie.

IMG_2608  IMG_2609

Je kunt zien dat dit een veel welvarendere streek is. Meer stenen gebouwen, grote huizen, alles strak in de verf en aangelegde tuinen.

Bij veel huizen hebben ze een paar geiten en/of schapen. Langs de weg verkopen ze fruit en bloemen of op de wekelijkse farmers markt.

IMG_2610 IMG_2611 IMG_2615 IMG_2616 IMG_2619

Rond 14.00 zijn we bij de Ferry, inchecken. We krijgen allebei een kaartje. Passagiers dienen lopend de ferry op te gaan. Wel een gedoe al die auto's in zo'n boot. Er zit nl maar aan één kant een laadklep. Een aantal kunnen de auto draaien in de boot en een aantal moet achteruit de boot inrijden. Onze Suzuki is zo klein, die kan er gewoon ergens tussen.....

Dat doen wij in NL toch een stuk handiger en efficiënter.

IMG_2620 IMG_2623 IMG_0378 IMG_2627

We ontmoeten op de boot een Duits stel. Ze hebben 20 alpaca's in de buurt van de Bodenzee, bijzonder.... Zij vertelde dat het gisteren had gestormd, dan zou de overtocht wel wat wilder geweest zijn.

Op Kangeroo Island gaan we in Kingscote boodschappen doen, plm 20 min rijden vanaf de boot. We halen de Duitsers in.....

Daarna 100 km verharde weg en dan nog 20 km off the road. De rosella's vliegen voor ons uit. Geweldig. We zien een mieren eter,

IMG_0380

Ben had deze nog niet eerder echt gezien. Hij loopt best hard als hij ons ziet.

IMG_2628 IMG_2629 IMG_2630 IMG_2631 IMG_2632

De onverharde weg is The North Coast Road. In principe zijn alle wegen van oost naar west verhard en alles van noord naar zuid is dirtroad. We doen er dus ruim 1,5 uur over om bij ons huis te komen.......

IMG_2634 IMG_0381

We kunnen ons huisje bijna niet vinden. We vragen het na bij een boer. Hij kent het huisje niet, maar wijst ons wel de goede richting in.
We hebben nu een 1 kamer huisje met een rond dak. Uitzicht op zee, Snellings beach. Waah, adembenemend. Via een trappetje kunnen we naar het strand. De tuin staat vol met eucalyptisch bomen, wie weet een Koala in de tuin. We kunnen bij het huisje zitten en halverwege het strand, uitzicht op......

IMG_0387

Het is een beetje een rommelig huisje, maar alles zit er op en aan. Helemaal top !

Eerst genieten van het uitzicht, het geluid van de golven. Wat een geluk dat we hier 4 nachten verblijven.

We eten lekker op het terras, simpel brood, soep, gebakken eieren met spek. Het koelt wel af, dus later gaan we in de binnenveranda zitten. Ik ga op tijd naar bed en Ben geniet van Netflix. Heerlijk dat we wel een goede internet verbinding hebben. De mobiele ontvangst is beroerd.

Morgen weer verder..........