Ons eigen Melrose Place....., met Niels

3 februari 2018 - Melrose, Australië

Niels is om7 uur gaan rijden, hij verwacht hier om 11.30 te zijn.

We mogen tot 11 uur op de kamer blijven. Er is hierover wel nogal wat onduidelijkheid, maar goed de dame aan de receptie is allervriendelijkst.

Ik ga aan de overkant kijken voor ons ontbijt. De lokale food shop is dicht. Bij de slager koop ik brood en jam, we hebben geen zin hier duur te ontbijten en we moeten al voor 9 uur hebben ontbeten. Dat is ons te vroeg. De slager snijdt zelfs het brood voor me in plakken (lees hompen).

Om 10.30 rijdt Niels bij Elwomple, nog 120 km te gaan. Hij kan hier 120km/uur rijden, het schiet mooi op en dat onder het genot van goede muziek, zoals we op Facebook zien.

We ontbijten met heerlijk vers brood. Ik lak mijn nagels maar eens bij, terwijl Ben ons uitschenkt en de 2 flesjes bier van gisteravond afrekent. We zitten nu met onze bagage buiten op Niels te wachten. Gelukkig kunnen we in de schaduw zitten en het waait wat. Dat is prima uit te houden. Heel anders dan in Queensland waar het zo vochtig is dat je ook in de schaduw nog zweet.

Rond 11.20 draait de DigeriBlue de parkeerplaats op. Ja.... Niels is er. Ik ben best opgelucht. Want het was een ver stuk alleen, direct na zijn werk. Onze bagage moet in de auto. Niels klimt op het dak en herschikt het eea. Niels kennende is hij op alles voorbereid, 2 reserve wielen, jerrycans voor diesel ed. Hij heeft allerlei vlees gekocht en ingevroren.

Hij schuift de bodem in waarop hij vannacht heeft geslapen. Uiteindelijk is alles klaar en we rijden, onderweg tanken we, de jerrycans op het dak worden ook gevuld. We beginnen met een stand van 466000 km op de teller. Het beestje heeft al best wat kilometers gedaan, Niels heeft tot nu toe 80.000 km ermee gereden.

We rijden richting Melrose, gelukkig zitten we al aan de goede weg, dus dat is gemakkelijk. We gaan er bij Port Wakefiekd Hwy af.

We lunchen in Dublin, bij een pup, onze enige keus, we zijn al redelijk in de ‘outback’

Gezellig met Niels, lekker bijkletsen en samen eten. Onderweg zien we grote kippenschuren en er lopen grote kuddes schapen voor de wol. Ze hebben alpacas bij de schapen lopen ter bescherming tegen roofdieren .Het landschap wordt getypeerd door giga grote graanvelden

Her en der staan hoge graansilo’s langs het spoor, dat inmiddels niet meer gebruikt wordt. We drinken onderweg koffie in een oude bank van 1816, wat een mooi tentje en dat hier midden in de outback, fascinerend. Het wordt heuvelachtiger, wat een ruimte hier, maar het is wel dor. We komen uit vlakbij Mount Remarkable bij het plaatsje Melrose (South Australia).

Deze nacht zitten we in een soort cowbow huisje. Van buiten van platen en binnen palen met daartussen leem, het is oud en rommelig, maar prima voor een nacht.  We koken zelf en kunnen fijn onder de boom zitten te eten. De pot schaft overheerlijk lamsvlees van de barbie (BBQ op zijn Australisch), aardappelen en groente.

Later gaan we onder de veranda zitten, die is namelijk afgemaakt met vliegengaas en dat is wel zo fijn, het barst buiten van het vliegend ongedierte. We stippelen de reis voor de komende dagen samen uit. Morgen rijden we naar Flinders National Park, daar hebben we 1 nacht geboekt. We besluiten een nacht bij te boeken.

Boven ons vliegen roepende witte kakatoes.

De avond valt en de mannen genieten van koud bier.

1. Tim ten Berge:
    5 februari 2018
    Leuk leuk! Verschillende dieren spotten, behalve het ongedierte dan;)