Met de nieuwe auto naar Wilsons Prom

18 februari 2017 - Wilsons Promontory National Park, Australië

Een bijzondere dag vandaag. Niels gaat zijn nieuwe Big Blue ophalen, een blauwe Toyota LandCruiser, 34 jaar oud. Zijn rode Nisan heeft hij verkocht, deze wordt as maandag opgehaald en betaald. Dus nog even geld uit de muur gehaald. Niels wilde graag een Toyota, omdat je overal in het land onderdelen kunt vinden. En als de mannen (Rik, Bas & Bram) nakomen, kunnen ze rondtrekken.

IMG_2267 IMG_2274

Lachy, waarvan Niels de auto koopt is een vriend van een collega van Niels. Hier heeft hij met Kerst gegeten. Het zijn van origine Italianen. Ze hebben een giga grote peulen farm. Deze worden geplukt door jaarlijks terugkerende Filipino's.

Tussen de buien door schijnt het zonnetje, vreemd weer hier.

Omdat Niels maandag pas het geld van zijn Nissan krijgt, betaald hij dat deel pas maandag. No worries ..., de nationale uitspraak.

Het valt Lachy zwaar om afscheid te nemen van van Big Blue . Hij legt Niels alles uit, deze lacht van oor tot oor. Een droom die werkelijkheid wordt.

Het is een handgeschakelde bak met hoge en lage gearing, dus in totaliteit 15 versnellingen, hij klinkt als een tractor. Hij heeft er aan onderdelen bijna nog een auto bijgekregen, de bak ligt helemaal vol.

De lier had Niels al thuis, deze was stuk en is al gerepareerd. We rijden terug met 2 auto's, ik ga bij Niels in, wat is dit voor hem genieten, zo mooi dat wij net nu hier zijn ❤️. Ben rijdt de Nissan naar huis.

We pakken de auto leeg en gaan met de Big Blue boodschappen doen. Het is even wennen het schakelen, want de Nissan was een automaat.

Wat is dit anders rijden, dit is echt werken. Wasje ophangen, wasknijpers zouden ook handig zijn

We gaan even wat spullen voor de lunch halen. Best wel duur hier, hé Niels. Maar $AUS = 0,60 €. Het is idd duurder dan in Nederland, maar de salarissen zijn daar ook op aangepast.

Naar de bakker vers brood halen voor de hele week. Niels heeft een diepvries van een collega te leen, erg praktisch. Ze hebben hier 2 dikte soorten van brood, toasted en sandwich. We halen ook iets lekker bij de koffie.

Eerst moet het bier nog even gebotteld worden, 23 liter gerstenat. Deze keer is het een mexican lager geworden. Ben vult de flessen en Niels doet er een kroonkurk op.

IMG_2315 IMG_2316 IMG_2318

Nog even een weekje later liggen dan kan deze ook geproefd worden.

IMG_2283

Ben maakt scrambled eggs en na de lunch vertrekken we naar Wilsons Promontory National Park, dit ligt 75 km ten zuid oosten van Korumburra. Dit is het meest zuidelijkste deel van mainland Australië.

Niels is hier al eens geweest. Het weer verandert, heerlijk zonnetje.

We rijden eerst door een landbouwgebied, er staan veel heggen in het land voor de wind. We stoppen eerst bij "look-out". Wat een view, zo'n mooi wit strand en blauwe zee en witte schuim op de golven, echt fantastisch. Er komen 4 Nederlandse meisjes uit een campertje. Ze zijn aan het backpacken, maar nu een weekje luxe.

IMG_2325 IMG_2336 IMG_2340 IMG_2341

We rijden door naar squeaky beach. We lopen een pad naar beneden. Als je op het strand loopt, maakt het geluid, alsof je op nat rubber loopt (zie filmpje), heel apart. De structuur van het zand is anders, vandaar dit verschijnsel.

IMG_2342 IMG_0322

De zee is ruw, ik ga natuurlijk met de voetjes in het water. Dan rijden we door Tidal River, dit is een campground, waar de meisjes hun camper al hebben geïnstalleerd. 2 slapen er in de camper en 2 in een uitklapbare tent op het dak.

Vanuit hier kun je een 2 daagse wandeling maken naar de vuurtoren, dit is het daadwerkelijke zuidelijkste punt. We rijden terug. NIels ziet een Wallaby langs de weg, we draaien om.

IMG_2357 FullSizeRender

We kunnen er best dicht bij komen, er stoppen meer auto's. Op een gegeven moment huppelt hij over de straat, zo'n mooi gezicht (zie filmpje).

Rond 20.00 zijn we terug en gaan bij het lokale Indiase restaurant eten, erg lekker.

Vrijdags gaat Niels altijd samen met de collega's buiten de deur lunchen, keuze uit Chinees, Indiaas of fish & chips.

Het is frisjes als we thuis komen en zetten de kachel aan. We doen ons ding en boeken de boot voor naar Kangeroo Island volgende week.

We gaan dinsdag namelijk samen op pad, want Niels gaat aan het werk. We gaan de Great Ocean Road rijden. Dan gaan we eerst naar Melbourne en vervolgen de kust richting het westen richting Adelaide. Vanaf daar gaan we met de boot naar Kangeroo Island, waar we een aantal nachten verblijven. De overnachtingen boeken we morgen.

Heftige discussies, we komen er vanavond niet uit. Dus nu maat naar bed ! De rest doen we morgen.

1. Frans Lugtenberg:
    19 februari 2017
    Hoi Ellen, Ben en Niels, wat mooi toch allemaal. Een mooi verslag van al jullie belevenissen. Wat mooi toch om zo'n reis te maken. Ik hoop er in de toekomst ook nog een keer aan toe te komen. Maar eerst andere bezigheden in kleine kring. Hartelijke groeten, Frans Lugtenberg
  2. Bert:
    19 februari 2017
    Wij raken verslaafd aan de berichten van jullie van downunder. Ga nog een tijdje door zo. Niels, mooie bolide.
  3. Jet:
    20 februari 2017
    Gaaf niels, eigen bier maken!
  4. Frida beumer:
    20 februari 2017
    jongens,leuk weer om alles te zien.Ga zo door en inderdaad Niels ziet er vet gezond uit. Veel plezier met alle bezigheden samen.
    gr Frida
  5. Judith:
    21 februari 2017
    Wat een stoere auto voor Niels ! Ellen en Ben, veel plezier met jullie vervolgreis. Niels werkse ! Groeten, Judith