Op naar Adelaide voor een weekje outback met Niels

2 februari 2018 - Adelaide, Australië

We rijden op tijd naar de luchthaven, een klein halfuurtje. Aut0 inleveren en bagage afgeven, er staat een lange rij bij de bagage drop-off, bij het inchecken niet, dus we kiezen die korte rij. Waarom staat iedereen toch altijd in dezelfde rij.

We hebben de rechtstreekse vlucht om 10.40 vertrek vanaf Cairns naar Adelaide. We landen hier om 14.20 (incl. 30 min tijdsverschil). Op de luchthavren koop ik een nekkussen, wilde ik eigenlijk al langer (Voor het kopen wilde ik hem uitproberen.) een prima vlucht. ik lees wat , doppen in de oren en ik schrijf reisverslagen voor 2 dagen. We komen langs mjn favoriete winkel RipCurl. Ben merkt de winkel op, ik had hem niet gezien 😘.Hier heb ik vorig jaar ook een broek gekocht, deze heb ik zoveel gedragen dat deze versleten is, dus ik haal snel een (of eigenlijk 2) nieuwe.

We drinken eerst buiten de luchthaven ☕️. Een Griekse taxichauffeur brengt ons naar het hotel. In Adelaide (west kust South Australia) wonen in de regio 1.3 miljoen mensen en in de stad slechts 200.000 , er is alleen maar laagbouw. We hebben een hotel geboekt dat makkelijk op de route ligt voor Niels als hij ons morgen oppikt, zodat hij niet door de hele stap hoeft. Hij moet al meer dan 1000 km rijden......

Ibis Styles Hotel, gelegen in een industrie wijk, echt een motel, nix bijzonders. We regelen direct dat we pas om 11 uur hoeven uit te checken. Tegen die tijd zal Niels er ook wel zijn. We droppen omze spullen en een Afgaanse Uber chauuffeur brengt ons naar hartje Adelaide. Onderweg zien we allerlei mooie gebouwen. Ook fijn. Geweldig dat Uber en je ontmoet zo nog eens mensen.

City life , lekker terrasje, wat finger food. Heerlijk genieten. Beetje mensen kijken.

Daarna door de shopping straat, we kopen een Power bank voor mij bij Niels zijn favoriete shop JB HiFi. We vragen aan iemand waar we lekker kunnen eten. Peel straat is de place to be .....

Dat valt tegen, kleine straat met wat barretjes. Aan het einde van de straat ligt een tapas restaurant en het eten ziet er authentiek uit. Lekker tapa's gegeten in Peel street. Het is overal druk. Vrijdagavond na het werk, er wordt volop gedronken (nationale sport van Australië) en gegeten.

We drinken nog koffie in een leuk koffie tentje en bestellen weer een Uber. Een Uber chauffeur uit Syrie brengt ons terug.

Terug bij ons hotel, zetten we het tafeltje en de stoelen buiten op ballustrade, helemaal prima. Er staat een lekker windje.

Niels belt, hij is later vertrokken ivm de afscheidsreceptie van een collega hij was bij Balarat, het is bij hem 1/2 uur later. Hij wil tot max 11 doorrijden, van Adelaide is voor hem 855 km

Rond 23.00 onze tijd appt Niels dat hij staat en is gestopt met rijden. Hem kennende slaapt hij in de auto. Van ons had hij ook in een motel kunnen slapen. Hij is gestopt bij Horsham (Western Highway) morgenvroeg nog 400 km te gaan. Hij zal er tussen 10 en 12 zijn. Helemaal goed. Leuk om hem weer te zien.

Op een gegeven moment komt er een auto en stapt een dame uit, overduidelijk iemand die in de services zit...... Zo gaat dat in een motel.