Wierden - Amsterdam - Dubai

9 februari 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Allereerst wat leuk dat we je "mee mogen nemen" op deze fantastische reis. Delen is nog steeds voor mij de helft van de lol !

Zien waar Niels zijn leefwereld nu is en gewoon bij hem zijn, hem weer even voelen

Rik heeft me naar Schiphol gebracht. Ben was nl maandag al vertrokken om eerst naar Zuid Afrika en Dubai te gaan. Onderweg samen met Rik bij de Mac in de Bijlmer iets gegeten.

IMG_1830

Ruim op tijd op Schiphol, auto geparkeerd, want hij helpt me even bij inchecken en loopt mee (lees brengt me) naar de douane.

Ben heeft als verrassing voor mij een first class ticket geboekt ❤️. Toen ik dat hoorde moest ik wel even wennen. Best wel luxe voor zo'n boerendochter. Hierdoor mag ik meer bagage meenemen (50kg), waarvan de helft voor Niels is. Van laken tot magnetisch schroevenbakje en zijn Makitta koffie zetapparaatje.

Samen nog even bij Starbucks een koffie en op naar de bagage controle

Ben is in Dubai aangekomen in zijn hotel en gaat slapen, we zien elkaar morgenvroeg in de lounge op Dubai,

Ook kun je met zo'n ticket overal sneller langs, je mag de priority line pakken, scheelt echt wel.

Bij het inchecken kreeg ik een tegoed bon, omdat de Emirates niet echt een lounge heeft op Schiphol waar je een warme maaltijd kunt nuttigen, lijkt me ook niet echt nodig op dit tijdstip , dus maar even wat lekker dingen voor Niels ingeslagen.

Ruim op tijd bij de gate. De hele crew zit hier ook te wachten, mooi gezicht de dames allemaal in uniform bij elkaar, oh ja ook nog 2 heren.

Ze zijn verlaat. Ik vlieg in een A380 en wordt naar boven gebracht.

Waaaaaah........., ik heb mijn eigen "huisje", (één van de 14) voorzien van stoel/bed, eigen koelkastje & candy bar, spiegel met benodigdheden, veel ruimte om je spullen neer te zetten.

Het matras, deken en kussen liggen er al.

Lekker een verse jus d'orange, wat een verwennerij.

Ik krijg een tasje met allerlei Bvlgari spulletjes erin, slofjes en jawel....... een pyama, fenominaal.

Die gaan we dadelijk lekker aan doen ( ze lopen hier allemaal in pyama), geweldig !

Ht zijn leuke meiden, één uit Zuid Afrika en jawel één uit Cluj (Roemenië). Frida, Ik heb diverse tips gekregen, dus in 2018 gaan we naar Cluj, want voordat ik ging heb ik voor Frida en mij al geboekt voor naar Roemenië. We beginnen in Boekarest en eindigen in Tirgu Mures.

Wat wil ik eten, na het bestuderen van de kaart, begin ik met een glas champagne, dan caviaar ( heb ik nog nooit gehad) en sluit ik af met aardbeien dessert. Echt smullen ! Tussendoor komen ze vragen wanneer ik me wil douchen, ja echt je gelooft het niet, ongelovelijk. Ik geniet in "mijn huisje", klets een beetje met de meiden , nog een lemon tea, deurtjes dicht en doe een tukje in mijn pyama.

IMG_1850

Zoals afgesproken maken ze me 1 1/2 uur voor landing wakker voor het douchen. Je weet niet wat je ziet en hoe groot. Alles ligt er van douchegel, fohn tot aan eua de toilette. Ik kan me 5 minuten douchen, wat een genot, even lekker tutten. Mijn kleren weer aan. Terug in "mijn huisje" geniet ik van het ontbijt. Het is inmiddels 07.00 Dubai tijd als we de landing inzetten (+3 uur).

Hopelijk vind ik Ben. Ik heb ruim 2 uur overstaptijd, moet lukken toch.