Brisbane by bike

20 januari 2018 - Brisbane, Australië

We worden vroeg wakker door het licht. De rolgordijnen zijn licht doorschijnend en de zon komt al vroeg op. Ik neem eerst een lekker duik. Heerlijk !

Daarna ontbijten. Ben slaapt nog, want hij kon de slaap niet echt vatten en ook hij was (te) vroeg wakker door het licht.

Ik krijg van Niels een foto doorgestuurd, Bennie en de kindjes zijn aan de wandel met onze ezels. Roy onze achterbuurjongen had ze gezien en heeft ze samen met hun terug gebracht, erg attent. Aan de foto te zien was dit vrijdag overdag.

Ik heb Rik maar even gebeld. Hij had niets gemerkt ‘s avonds bij het voeren, maar hij controleert alle hekken voor de zekerheid.

Ben heeft slecht geslapen ivm de vroege zon die naar binnen schijnt.We drinken samen koffie en daarna brunchen, heerlijk buiten.

Samen bekijken we wat we vandaag ondernemen. Sowieso op de fiets - by Yellow 🚴‍♀️ de stad ontdekken. We melden ons aan op de site. We rijden met de auto naar de stad, parkeren bij de Universiteit. Daar is een Yellow 🚴‍♀️ Station. Via een zuil melden we ons aan en kunnen we een fiets pakken. Een helm is verplicht, pfff wat warm. We fietsen de brug op.  Ben zijn 🚴‍♀️ lijkt op de rem te staan, we gaan terug en pakken een andere. Die is wel goed. Via het botanische park fietsen we langs de rivier richting het Parliament house, Treasury casino, een zandsteengebouw en the Old government house. Deze gebouwen staan midden tussen de moderne gebouwen. Er is veel hoogbouw in de stad.

We fietsen langs Myer Centre, waar alle topmerken vertegenwoordigt zijn. Bij de Mall drinken we bij Starbucks een ijskoffie en ijsthee, brrrr erg koud. Onze 🚴‍♀️🚴‍♀️ sluiten we af, maar houden we in het vizier. We komen langs het oude station. We willen richting Fortitude Valley en stoppen bij Catholic cathedral. Hier is ook een square, maar dit is niet echt een gezellig plein, maar puur functioneel.

Het is behoorlijk warm, 32 gr, vooral in de zon. In de schaduw is het heerlijk fietsen en er staat een heerlijk briese.

Halverwege besluiten we om te draaien, dit is geen mooie weg. We gaan terug naar de rivier. We komen nog langs King George Square. We vragen een paar jongens naar de weg naar fietsbrug. We fietsen over een brug, waarvan het net lijkt dat hij gebouwd is met zeilmasten van een schip, bijzonder. Aan de andere kant van de rivier fietsen we over een pad, waar ook geen auto’s mogen komen. Vlakbij South Bank is een strand gemaakt, waar het erg druk is. Verderop parkeren we de fietsen en gaan we op de kade van de rivier zitten, in de schaduw en in de wind, heerlijk.

Via een andere brug steken we de rivier weer over. We zetten de fietsen terug en pakken onze auto, terug naar ons huisje.

Wat een geweldige manier om een stad te ontdekken, by bike. Zelfs Ben vindt dat....

Bij thuiskomst eten we de mango, die bij aankomst klaar lag. Ik heb nog nooit zo’n lekker mango gehad, echt smikkelen samen.

We koelen nog even af in het zwembad en drinken 🍺🍷, inmiddels ook een vast ritueel, hoe autistisch 🤣. Rond  19.00 rijden we naar de stad. Ben heeft een Grieks restaurant gevonden aan Eagle Pier, place to be, het geweldig uitzicht. Ee worden geholpen door een hele vriendelijke Griekse studente. Wat een leuke meid, die haar land echt mist, merken we. Jeh wat is het hier druk, maar gelukkig zitten we buiten, want Ben had gerserveerd, en hebben we weinig last van het lawaai. Het eten was niet top.

We drinken beneden nog koffie en gaan terug naar huis.  Ik kak een beetje in, maar nu al naar bed gaan is niet echt verstandig, want dan ben ik morgen vroeg heel vroeg wakker, wordt de dag weer zo lang van....

We spelen nog een potje Skibo voor het slapen.

1. Frida Lugtenberg:
    24 januari 2018
    Leuk verhaal hoor en je beleeft veel.
    En jullie goed weer of te warm om wat te ondernemen.