Op naar Brisbane - Paddington Self contained appartment

19 januari 2018 - Brisbane, Australië

Als we wakker worden hangt er veel rook. We hebben gisteren geregeld dat we pas om 11 uur hoeven uit te checken, lekker relaxed. We ontbijten in ons huisje. Onze huis-rosella’s komen nog even afscheid nemen. Alles bij elkaar pakken en uitchecken. Heerlijk relaxed verblijf gehad, nu op naar de grote stad Brisbane. Rechtstreeks plm 2 uur rijden, maar we gaan kijken of we binnendoor kunnen.

Gisteren nagevraagd bij de receptie, maar die gaven aan dat de binnendoor weg een tijdje geleden door de storm gedeeltelijk is weggevaagd, helaas.

Als we naar beneden rijden merkt Ben dat je al te snel te hard gaat. Dus even opletten. We rijden op eeen gegeven moment achter 2 “city people” auto’s aan, die direct op de rem trappen en iedereen voor laten. Op een gegeven moment laat de achterste auto ons voorbij, wel zo fijn. We komen onderweg helaas geen koeien tegen.

Bijna onderaan stoppen we bij de O’Reilly winery, prachtige plek aan een creek en een goede bak koffie. Mooi locatie, een oud koloniaal huis. We kijken nog even bij de creek of er een vogelbekdier is, helaas.... , maar zoals Niels zei, moet daarvoor vroeg in de ochtend zijn. We nemen toch een binnendoorweg. “Vaak ben je te bang”, volgens Niels. Een mooie kleine landelijke weg met korte stukjes gravel. Voor Brisbane gaan we lunchen, helaas bij een shopping centre, maar meer keus is er niet. Helemaal prima. Even de boodschappen doen voor de komende dagen. Ook vinden we hier de bio deet van Off, deze stinkt volgens Niels niet.

We rijden via Boggo Road Goal, de oude gevangenis, erg mooi gebouw. Het is aardig opgewarmd, 32 gr. We bekijken het gebouw van de buitenkant en rijden naar onze AirBnB. Het ligt in een wononwijk van Brisbane. Vreemd er is niemand, we bellen de eigenaresse. Oeps we zijn een dag te vroeg, maar we hebben geluk en de AirBnB is vrij. We moeten 3 kwartier wachten en gasn tussendoor in de buurt koffie drinken. In de tussentyd belt Ben, “still working to pay the bills “  [😜]

Wij hebben een fout gemaakt en besluiten een extra overnachting bij Hervey Bay bij te boeken en dan zitten we weer op schema [👌] . Ik betaal de koffie contactloos met de creditcard, erg handig.

De eigenaresse belt ons dat we kunnen komen. Het is een klein deel van haar huis, met een eigen terrasje en gebruik van het zwembad. Ook heeft ze ontbijtspullen klaar staan en vers fruit. Het is erg gezellig maar wel trendy ingericht. De eigenaresse zit om een praatje verlegen. Aardige dame. We hebben een gedeeld zwembad. Eerst een drankje en dan even plonzen. Waah wat heerlijk, het water is rond de 25 graden, echt genieten. We kunnen heerlijk buiten zitten en er staat een licht briesje. Vanavond gaan we Thai eten in het centrum van East Brisbane. We gaan met eigen auto, want je kunt hier overal parkeren.

Overal zijn plekken waar je buiten kunt eten en drinken. Omdat het weer hier eigenlijk altijd goed is , is de horeca geheel op buiten geörienteerd.

In een buitenwijk liggen 3 kleine restaurants bij elkaar, op ons tafeltje staet op een bordje Ben’s naam geschreven. We hadden nl gereserveerd. Leuke bediening, onduidelijke kaart, maar super eten, zo vers ! Ik drink vaak bij het eten LemonLimeBitter, een lekker niet te zoete frisdrank. Bij ons in de buurt drinken we koffe en Ben pakt een ijsje.

‘S avonds nog heerlijk buiten zitten bij onze AirBnB. Wel behoorlijk wat lawaai van spelende kinderen van de achterburen.

Binnen is het wel warm, alles staat open en de propoloor draait. Het slapen is niet top, maar wel elk een eigen bed, beter met die warmte.

1. Frida Lugtenberg:
    23 januari 2018
    Leuk om steeds weer een nieuw verhaal te lezen.En jullie zitten steeds weer ergens anders.De storm hier heeft flink huisgehouden,het was in het oosten heel erg.Veel omgewaaid en afgebroken helaas.en wegen afgesloten .
  2. Tim ten Berge:
    23 januari 2018