O’Reilly rainforest retrait

18 januari 2018 - O'reilly, Australië

Eerst heerlijk uitslapen. Op ons terras samen ontbijten. We hebben toast, jam en yoghurt bij ons, dus lekker relaxed. Er komt een Bower Bird, zwart met fel geel, op onze veranda zitten. Onder het terras horen we wat lopen, het is een Australian Brush Turkey, een mengeling tussen een vrouwtje pauw en een kalkoen. We gaan zoeken wat we de komende dagen na Fraser Island gaan doen, de keuze is reuze. Rond de middag gaan we een kleine track lopen. We lopen eerst naar de receptie, een stijl pad binnendoor. Daarna pakken we de track naar Wishing Tree and Micks’s Tower, ligt midden in het bos. Het is een behoorlijke klim, maar wel grotendeels in de schaduw. We zien onderweg een paar Red Halls Wallabis, ze zitten onder de struiken. Ook zien we de Australian Brush Turkey weer lopen, nu zowel een mannetje als een vrouwtje, Het mannetje heeft een fel rode kop.

Op de terugweg kopen een broodje en eten deze samen op ons eigen terras op.

We gaan nog even verder met het zoeken van een bestemming op The Great Barrier Reef, place to be...

Het duurt even voordat we iets gevonden hebben dat ons aanstaat en waar we gewoon met de boot naar toe kunnen, ipv helicopter of watervliegtuig.

De zon warmt ons terras behoorlijk op. We gaan in de jacuzzi met een drankje en zien de zon ondergaan. We zien in de bergen rook. Ze steken hier stukken land aan om ervoor te zorgen dat er een barriere ontstaat bij een mogelijke bosbrand.

Vanavond gaan we buiten op de veranda bij de pub eten. In het restaurant kun je niet buiten zitten. We bestellen wat simpels, helemaal prima. Op een gegeven moment gaat onder ons het kampvuur uit, we worden uitgerookt. Uiteindelijk gaan we binnen zitten en kijken nog een stukje van de Australien Open Dames, 3e ronde.we gaan terug naar huis. Ben werkt zijn mail bij.

We posten voor het eerst iets op onze blog. Het heeft even geduurd......

We horen van de storm in Nederland en nemen even contact op met Rik. Geen schade, alleen het net van het basin is gedeeltelijk los.

Gelukkig. En oh ja de ezels waren aan de wandel , het hek was open gewaaid. Ze stonden voor de schuur lekker uit de wind.

‘S avonds trekt het behoorlijk vol met rook, we doen een aantal ramen dicht.

1. Frida Lugtenberg:
    23 januari 2018
    Ook dat is weer geweldig om te zien.Ik was een beetje achter met het lezen,maar ben nu weer bij.Wat een natuur en rust geweldig.Geniet maar.
  2. Hetty:
    25 januari 2018
    Ik ben ook weer helemaal bij
    Genieten jullie nog maar