Dagje Dubai

12 maart 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Ik ben helaas vroeg wakker, toch last van het tijdsverschil. Even er uit, thee maken. Helaas het lukt niet om weer te slapen. Ik ga naar het strand. Het is overal nog erg rustig. Ze zijn het atrand aan het schoonmaken met tractors. Het is koud, zo'n 18 graden.......

IMG_3472 IMG_3478

Ik ga terug naar het zwembad van het hotel. Ze pool jongens zijn het zwembad aan het schoonmaken. Ze duiken met een snorkel naar de bodem. Ondanks dat het zembad officieel nog niet open is, zijn ze heel behulpzaam. Ik ga lekker op een paar zitzakken liggen, handdoekjes over en ik dut heerlijk in.

IMG_3498

Rond 9.30 ga ik terug naar de kamer. Ben is wakker en we ontbijten samen.

IMG_3502 IMG_3503

Rond 10.30 word ik opgehaald door mijn vriendin, ze is met de taxi gekomen, want met het openbaar vervoer was te gecompliceerd en duurde te lang en de hop-on-hop-off bus is extreem duur. We gaan richting het oudeDubai, rondom Dubai Creek, waar de oorsprong van Dubai ligt. De taxi chauffeur adviseert ons. We beginnen bij Dubai Museum "The Al Fahaidi Fort". Dit is zeer de moeite waard. Hier wordt tentoongesteld hoe Dubai begonnen is en hoe men vroeger hier leefde. 20 jaar geleden, stelde Dubai nog maar weinig voor.

IMG_3506 IMG_3515 IMG_3523  IMG_3529

Daarna gaan we door naar "Old Soukh", eerst gaat mijn vriendin voor gebed. Oeps, ze zijn nog aan het stofzuigen, vreemd als er gebed is, de deur is op slot. Ze wacht even en ik ga in de tussentijd naar een Indische tempel aan de andere kant van de straat. Ik trek mijn schoenen uit en ga naar boven.De vloer ligt vol met rode poederverf. Het is niet echt bijzonder.

In deze buurt wordt echt handel gedreven, er zijn kruiers op straat. Heel veel winkels met stoffen, goud, groente en specierijen, wat een bedrijvigheid. Dit is echt Dubai !

IMG_3550 IMG_3551IMG_3562

Heerlijk om hier rond te kunnen lopen, tussendoor kijken we uit naar en salon, waar we een Marocan Bath kunnen we nemen. We worden her en der gestuurd. We gaan richting "Heritage village", tussendoor drinken we een kop koffie in een hotel, heerlijk rustig.

IMG_3553

Heritage Village is niet erg indrukwekkend. Behoorlijk nieuw. Op Tripadvisor zie ik dat het Tea House een goeie plek is om iets te drinken en te eten. We komen in een grote binnentuin, aangekleed met witten en blauwe vitrages onder de struiken, waar het licht en de zon mooi door heen schijnt, wat een geweldige plek, dit is echt genieten.

IMG_3585 IMG_3591 IMG_3592

We bestellen wat Arab food. Echt genieten. Er loopt een meisje rond met wierook om de vliegen te verjagen, hmmmm lekkere geur, zeker voor een Katholiek.....
Tussendoor maken we een afspraak bij de salon waar we eerder zijn geweest. We nemen de taxi terug en steken dus niet met de boot Dubai Creek over om de "Gold en Spice Soukh" te bezoeken, wie weet volgende x.

Ik neem een Marrocan Bath, heerlijk relaxen. Ik kom in een soort badkamer met een stenen tafel. Eerst ruim een kwartier alleen stoom. Je ziet echt geen hand voor je ogen. Daarna ingezeept en dan helemaal gescrubd met een speciaal soort schuur washandje. Al het vuil wordt verwijdert. We dachten dat het 45 min. duurde, maar het werd 11/4 uur.

We lopen langs het strand teug naar het hotel en gaan dan door met de auto naar Marina. Hier gaan ze een boot regelen. Ben is er intussen ook weer bij. Er wordt afgedongen. Tussendoor wordt er nog even gebeden. Uiteindelijjk gaan we het water op. We zouden door Dubai Creek, maar we mogen ook naar Atlantis op Palm Island.

IMG_3606 IMG_3671 IMG_3672

We kiezen voor het laatste. We varen langs de boten van de koninklijke familie, indrukwekkend. Het personeel is druk. Er ligt een enorme speedboot, die slechts 1x per jaar wordt gebruikt om naar Europa te racen. We gaan full speed de Perzische Golf op richting Palm Island. We blijven een tijdje voor Atlantis dobberen, indrukwekkend.

IMG_3613 IMG_3610

De zon gaat onder, het is nog heerlijk weer en we genieten allemaal. Terug naar de haven, nog even samen een kop koffie en nemen afscheid bij het hotel. Tot hopelijk binnenkort.......

We kleden ons om, ik pak het eea in en eten wat in het hotel met een kennis.
Op tijd naar bed, want morgenvroeg komt de Emirates auto ons om 5.45 ophalen.
Ben regelt dat ze onze bagage om 5.30 uur op de kamer komen ophalen.