Een dagje Korum en Burra

20 februari 2017 - Korumburra, Australië

Rond 11 uur worden we verwacht in de fabriek, foutje blijkt 10 uur te zijn. Niels belt even, geen probleem. Eerst nog even naar Leongatha om de auto over te schrijven. Het weer is weer bagger......

IMG_2436

We krijgen een rondleiding. Het is een mooi, net en georganiseerd bedrijf. Op het bord staat Neils visitors. Ze kennen Niels allemaal, maar dan wel onder zijn Australische naam.

IMG_2438 IMG_2437 IMG_2439
Frank de concierge is gek met hem, my only son  .

Hij zegt wel dat Niels aangekomen is sinds hij hier is, good life

Hij komt oorspronkelijk uit Schotland. Hij woont hier sinds Thatcher aan de macht kwam. Hij heeft 3 dochters. Mooie man. Hij heeft ook met Niels zijn eerste auto gezocht, hij neemt hem af en toe onder zijn hoede. We bedanken hem voor zijn goede zorgen en hij nodigt ons uit voor de thee aan het einde als we terug komen.

Hij zelf komt in september naar Nederland. Niels heeft hem bij ons thuis uitgenodigd.

We moeten ons omkleden, veiligheidsschoenen, een veiligheidsbril en een opvallende jas. We komen Niels zijn Nederlandse collega Dennis ook tegen, mooie vent, woont hier sinds 1998. Ook zien we Niels zijn huisgenoten, deze hadden we vanochtend ook al gehoord toen ze hun spullen kwamen brengen.

Ze komen beiden uit India, het meisje is net klaar met haar opleiding en is deze week voor het laatst. De jongenman werkt bij Burra Foods, beide ICT.

Als we terugkomen na de rondleiding heeft Frank een auto geregeld in het dorp. Hier waren we al eerder geweest, maat toen had hij geen leen auto, bijzonder. Dit land bestaat uit netwerken.

Frank adviseert Niels om ons mee te nemen voor lunch naar een lokale lunchroom. Toevallig werkt zijn dochter hier. Het eten is er goed en erg vers.

Daarna even boodschappen halen, want wij koken en Niels zijn beide huisgenoten eten ook mee.

IMG_2441

Daarna de auto ophalen, het is een leen auto en geen huur auto. Deze brengen we 2 maart weer terug als we terugkomen vanuit Kangeroo Island. Dan gaan we eerst naar Melbourne, overnachten daar. Gaan de stad bekijken en dan door naar Philip Island. Leveren dan de auto in in Korumburra en Niels brengt ons dan s'avonds naar Melbourne. Wij vliegen van daar uit naar Brisbane. We wilden dit eerst rijden, maar bij nader inzien is dit te ver en Ben wil graag begin maart in Melbourne zijn.

Het is inmiddels nog steeds slecht weer, niet echt koud, maar veel wind en regelmatig regen

Thuis, ga ik even een dutje doen. Tussendoor komt de collega van Niels zijn rode Nisan betalen. Hij haalt deze later op.

Rond 17.00 komen de huisgenoten thuis, Meg & Prenesh. Beiden wonen in Melbourne bij hun broer, hun ouders wonen nog in India. Ze hebben hier aan de universiteit gestudeerd. Als je voldoende geld hebt is het makkelijk een visa te krijgen. Na je studie mag je 2 jaar blijven, als je dan een baan kunt vinden mag je permanent blijven. Mag wil dat graag, Prenesh twijfelt, wamt zijn vriendin woont nog in India.

Normaal eten ze vaak Indiaas, rond 8 uur. Ze hebben ook andere werktijden dan Niels.

Ben kookt, we eten samen en kletsen wat. Leuke mensen. De eerste avond dat hun beide hier kwamen wonen, heeft Niels voor ze gekookt.

IMG_2442

Donderdagsavond eten ze vaak hier samen met andere studenten is het hun pokeravond.

Normaal gaat Niels elke avond naar de sportschool in het andere dorp.

Er wordt veelvuldig gebruik gemaakt van het koffie pruttelpotje dat Niels heeft gekregen van fam Calkhoven.

We boeken nog wat vluchten, airBNB's en huurauto's, bijna alles rond voor de rest van de reis.

1. Frans Lugtenberg:
    20 februari 2017
    Hoi Ben, Ellen en Niels, wat een mooie verslagen en foto's weer. In zo'n land is netwerken een must blijkt wel weer. Niels doet dat heel goed. Petje af! Blijf genieten. Hartelijke groet, Frans
  2. Frida Lugtenberg:
    21 februari 2017
    Het is weer een leuk verhaal van de fabriek en rondom en de fotos.
    Het is iedere keer van wat weten ze nu weer te vertellen.