Great Ocean Road

22 februari 2017 - Great Ocean Road, Australië

Niels heeft vannacht in de woonkamer op een matras geslapen, omdat Mag weer op haar eigen kamer sliep. Rond 8 uur, iedereen wakker.

IMG_2446

Wat een drukte op de vroege ochtend. Daarom begint Niels altijd vroeger, heeft hij het rijk alleen 's ochtends.

We wensen Mag veel succes en hopelijk hoort ze einde van de week dat ze een baan krijgt bij Burra foods. MIsschien zien we haar nog terug.

Niels maakt zijn lunch voor werk, hij begint vandaag op 9 uur, wij zwaaien hem uit. Hij loopt altijd.

IMG_2448

Wij vertrekken ook, we gaan via Melbourne naar "The Great Ocean Road", niet zo heel veel kilometers , want er is onderweg zoveel te zien.

IMG_2460 IMG_2463

IMG_2475 IMG_0345

We komen bij Torquay aan bij de zee. Waaaah, die golven met dat witte schuim en de blauwe zee, waanzinnig. Dit is de kust bekend om zijn goede surf condities, ik wil graag naar Bells beach, Ben denkt "nu al naar het strand?".

De voetjes moeten even in het water. Een heel mooi strand aan een baai met grote roodkleurige rotsen.

IMG_0343

In eerste instantie is de weg nog niet indrukwekkend. We stoppen voor koffie, korte broek en slippertjes aan, want de temperatuur is nu heerlijk, eindelijk......

Het uitzicht vanaf de weg wordt steeds mooier, we stoppen bijna bij elke "dikke boom".

Wat een uitzicht, hoge rotsen, blauwe zee en witte schuimkoppen. Ik blijf foto's maken. Achter Aiyers Inlet stoppen we bij Split Point Lighthouse.

IMG_2488 IMG_2489 IMG_0350 IMG_2494

Wat een mooie plek en het uitzicht is fantastisch. Er zit een 'tea-house', hier eten we een tosti en hier hebben ze dat heerlijke 'Noah-sap', don't panic it's organic.

IMG_2496 IMG_2497 IMG_2499

Je kunt hier heerlijk zitten.

Ben spreekt zit landschap meer aan er is meer hoogte verschil en de rotsen zijn grilliger. Bij de dorpen Lorne, Wye River en Kennet River is het een stuk drukker, hier zijn nl stranden waar je kunt zwemmen. Hier zijn ook drukke caravan parcs, ze staan hier wel heel dicht op elkaar.

Wij rijden door naar Apolla Beach, drinken wat en gaan eten voor vanavond halen.

IMG_0352

De AirBNB waar we vannacht slapen ligt nl. 20 min van het dorp af, we gaan dus niet terug. Pizza & fles wijn, klaar !

We gaan de kustweg af, slingeren door een groen gebied, ze noemen het Paradise. Her en der liggen wat cottage's, wat een mooie natuur, veel oud hout en een riviertje kabbelt door het landschap.

IMG_2536 IMG_2541

De weg is inmiddels overgegaan in gravel. Scherpe bochten en we klimmen omhoog. We zien onze cottage liggen, maar we moeten terug naar de receptie om de sleutel op te halen (stond in de instructies). Onderweg komen we alpaca's tegen. We halen de sleutel. Een ouder stel heeft hier op 170 'acre' 4 cottages, waarvan ze er nog 1 aan het verbouwem zijn, het zijn houten huisjes op palen, gebouwd tegen de helling, met aan 2 zijden een veranda, hierdoor een geweldig uitzicht.

Terug onderweg naar onze cottage Mama-Gum (boom-soort) komen we de alpaca's weer tegen, we stappen uit om ze te aaien, maar ze zijn net zo autisch als onze Jansen & Jansen en leggen de oren in de nek en lopen weg.

IMG_2547 IMG_0354 IMG_0355 IMG_0356

We installeren ons in onze geweldige onderkomen. Wat een uitzicht in de 'middle of nowhere'. Wat fijn dat we hier op tijd zijn en nergens meer naar toe hoeven, lekker in de zon met een oude Libelle van Judith. We hebben hier geen internet en geen mobiel-telefoonbereik.

De krekels tjilpen volop en de vogels doen er niet voor onder.

Het is hier zo groen, heuvelachtig en rustig, super !

Ook weer fijn om met zijn 2-en te zijn, de romantiek tiert welig :), en Niels kan thuis ook weer even zijn eigen ding doen en aan de auto prutsen.

We eten op het terras een pizza, helemaal prima.

IMG_2555

We genieten van het uitzicht (en elkaar, zegt Ben), lekker Mocona-oplos-☕️, want een koffiezetapparaat staat in de meeste huisjes niet. Het begint af te koelen, op een gegeven moment zijn de krekels stil. We bekijken de route voor morgen en besluiten morgen op tijd op te staan.

IMG_2558

Haardje aan enen , helemaal prima. Op tijd naar bed........

Morgen hebben we een heeeeeeelllllleeee lange rit voor de boeg in onze Suzuki.

1. Frida Lugtenberg:
    22 februari 2017
    Wat ligt hij daar lekker.Heb Niels vandaag gesproken en watts up gemaild.Jullie genieten nu samen van het land.Ik begin er naar uit te kijken.
  2. Tim ten Berge:
    22 februari 2017
    Ziet er goed uit Ellen en Ben. Jaloers, vooral die temperaturen en uitzichten. Geniet ervan!
    Tim
  3. Jet:
    22 februari 2017
    Wat een leuke plek om rond te trekken.Het ziet er ruig uit.Heerlijk om even bij te komen.
  4. Ben en Ellen Busser:
    23 februari 2017
    Dank voor jullie reacties. Het is inderdaad heel mooi. Het weer wordt nu ook beter, wat daf betreft zit Niels niet in het beste gebied..... we genieten met volle teugen.
    Mam, het is echt de moeite waard, maar bereid je maar voor, het is hier duur.
  5. Frida Lugtenberg:
    23 februari 2017
    We hebben gezellig met Rik en Jet bij
    Jullie thuis gegeten en het was leuk zo.We trekken nu niet meer terug we gaan en beleven het,droog brood gaan we echt niet eten.hier slecht weer.storm en regen regen.groeten .