Een dagje Melbourne

28 februari 2017 - Melbourne, Australië

We merken dat het een lange dag was gisteren. Eerst lekker uitgeslapen. We kunnen hier alles wassen en er is ook een droger, hoe handig.

Even eerst snel wat boodschapjes doen. Ben heeft nl behoorlijk z'n snoet verbrand, dus even oa wat creme halen.

De Woolworths is aan de overkant, goh wat handig.

Wel even opletten met oversteken, want alles lomt van de andere kant. Op de trambaan even stoppen en weer verder.

Ben heeft om 11 uur een afspraak. Even een shirt strijken, want alles is toch inmiddels wel een beetje verkreukelt. Ben gaat en neemt een taxi, ik ruim alles even op en ga naar het strand.

Aan de overkant van de straat kan ik een fiets uit de automaat halen. Wel helm verplicht hier, maar die zitten erbij en dat allemaal met een creditcard. Ik fiets langs het park richting het strand ( einde vd straat). Het fietspad is goed aangegeven. Ik ga bij het strand bij St Kilda Pier op. Het ligt tussen de jachthaven en het strand in. Wat een mooi pandje. Lekker kop koffie en verder.

IMG_2878 IMG_2879 IMG_2882 IMG_2894IMG_2890 IMG_2894

IMG_2885 IMG_2886  IMG_2893IMG_2896

Je krijgt hier overal water, waar je ook komt, glazen en een fles op tafel, vanzelfsprekend en gratis . Kunnen ze in NL nog wat van leren. Terug de pier af en verder langs het strand. Boulevard en veel hotels en reataurants, niet zo heel veel te zien dus.

Het is inmiddels 12 uur en het warmt inmiddels aardig op. Ik besluit terug te gaan en de schaduw op te zoeken. Fiets terug in de automaal en naast onze AirBNB op een terras, heerlijk windje en schaduw.

Verslag bijwerken, mensen kijken en genieten van een lekkere ☕️ & . Vriendelijke bediening wat wil een mens nog meer.

Ik zoek nog meer de schaduw op en ga verzitten. Een meneer in een scootmobiel is hier erg blij mee, want blijkbaar wilde hij graag aan mijn tafeltje zitten.

Rond 13.00 is Ben terug. We lunchen samen en gaan terug naar ons 'huisje'.

IMG_2895 IMG_2899 IMG_2900

We kunnen fijn buiten zitten, maar geen view. We kijken tegen de achterkant van de andere appartementen. Wel iets anders dan onze voorgaande 'huisjes'. Het is erg gehorig. Een beetje een yuppen blok, met veel aziaten.

IMG_2873 IMG_2874 IMG_2875

De bak van de airco staat op het balkon, heerlijk windje en fijn om de was te drogen als deze aanstaat.

We overleggen met Niels, hij komt onze leen-auto ophalen, dit kan vandaag of morgen, want we gebruiken de auto hier toch niet en misschien kan hij vandaag wel met iemand mee tot in Melborne. We gaan het zien. Ook geven we Niels een deel van de bagage mee, want we hebben niet alles nodig in Brisbaine / Perth en Phillip Island.

Niels komt vandaag, kan met een collega meerijden tot aan Hampton, plm 30 min. hier vandaan. Hij pakt nog 20 min. de trein en 10 min. de tram.

IMG_2903

Jaaa, gezellig. Samen eten, bijkletsen, fijn ! We bespreken hoe we het eea organiseren voordat we terugvliegen. We zijn nl bij Frank uitgenodigd voor de 'Tea', volgende week woensdagavond. Frank & zijn vrouw komen in september naar Nederland op doorreis naar Denemarken. Niels heeft hun bij ons thuis uitgenodigd.

Maandagavond komt Niels naar Phillip Island, waar een paar vrienden met de kinderen en wij ook zijn.

En donderdagavond gaan we met de huisgenoten bij Niels thuis bbq'en. Leuk van alles gepland.

Ook verteld Niels wat we beslist op Phillip Island moeten doen.

Rond 22.00 rijdt het terug met onze Suziki-tje, deze ziet er inmiddels uit als een jeep met al dat zand. Niels rijdt hem in Korumburra door de wasstraat. Frank de conciërge wilde hem nog even zien, zocht voor iemand nog een klein autootje. Nou wij hebben hem getest, prima bakje !

Niels is om 23.50 thuis, gelukkig hoeft hij niet de hele stad door wantSt. Kilda ligt aan de goede kant voor Niels. Hij belt nog even, voor Korumburra moest hij nog een wombat ontwijken.

1. Frida Lugtenberg:
    1 maart 2017
    Zo nu geen km meer en de tijd in de gaten houden.Wat zijn jullie gekleurd ln deze weken.Even bijkomen en dan weer verder.ook blijven genieten van het land en mensen.groeten van mij.
  2. Jet:
    2 maart 2017
    Ja dat vind ik ook, jullie zijn idd bruin geworden.Fijn toch♡
  3. Ben en Ellen Busser:
    2 maart 2017
    Ellen is bruin geworden.... ik alleen rood. De komende dagen even geen verslag. Geen zorgen komt goed
  4. Frida beumer:
    2 maart 2017
    veel plezier nog en goede reis naar de volgende bestemming. Groetjes aan allemaal. frida
  5. Hetty:
    10 maart 2017
    Wat heb ik genoten van jullie reisverslag
    Goede reis naar huis