Terug naar Melbourne

27 februari 2017 - Middle River, Australië

Om 7 uur op.

Nog even gezocht naar onze 'huis'-koala, helaas niet meer gezien. Alles in de koffer, lunchpakketje en alle andere verse spullen in de koeltas. Een echte 'Burrafoods' koeltas, die Niels als kerstpakket heeft gekregen, erg handig Niels ! Aantal flesjes water in de diepvries gedaan, zodat alles hopelijk koel blijft vandaag.

We vertrekken om 8 uur, we nemen grotendeels de grote weg naar de Ferry. Even tanken onderweg en we zijn er ruim op tijd, hij vertrekt om 10.30. Het is al behoorlijk warm en we zoeken een plekje gedeeltelijk in de schaduw. Met een briesje erbij, heerlijk.

IMG_2841 IMG_2843

Om 11.30 rijden we weer op het vaste land. We gaan vandaag 800 km rijden en willen rond 21.00 over zijn, behoorlijke ruk dus. We rijden via Victoria Harbour. Het duurt behoorlijk lang voordat we een echte grote weg krijgen. We rijden parallel aan de weg die we op de heenweg hebben genomen binnendoor langs de kust. We zien dezelfde plaatsnamen op de borden.

We proberen om de 2 uur te stoppen. In Strathalbyn lunnchen we. Ja inderdaad, hier zijn we al eerder geweest. Op de heenweg hebben we hier ook gelunched. Nu een lekker stukje quiche en een croissantje ham kaas. Het lunchpakket dat we bij ons hebben is voor in nood. De weg splitst zich hier op. Nu even een stukje van 250 km gewoon rechtdoor. Om de 50 km een tankstation en een paar huizen, thats it. Het is hier kaal en schraal, alleen maar graan zover je kunt kijken.

IMG_2856 IMG_2855 IMG_2850 IMG_2849

Grote ijzeren silo's waar het graan in wordt opgeslagen, zowel bij boerderijen als commercieel. Ook zien we graan onder enorm grote zeilen liggen. Waarschijnlijk is er zoveel geoogst dat ze het niet aan konden. Met buldozers wordt het verwerkt. Ook lopen er regelmatig schapen op de kale graanvelden, beetje zielig, maar ze vinden vast nog wel iets. We zagen al eerder dat wolkleur zich aanpast aan het veld waarop ze lopen.  Heel apart, je ziet ze dus bijna niet. Van deze 250 km, heb ik er bijna 100 km geslapen.

IMG_2845

\We halen een auto in met in de achterbak een hond, wel met ruim 100 km per uur. Het hondje geniet, hij springt van plezier op en neer.

De lucht laat opmerkelijke mooie wolken zien.

Het is tijd voor een stop, Ben wordt een beetje duf.

Even tanken en een ijsje. Oh, wat is het bloody hot, + 35 gr. Tot nu toe alleen 2-baansweg, met om de 5 km een overtaking lane (inhaakstrook), wel zo veilig.

We passeren Keith. Nog 440 km te gaan. Het is wel een hele zit in onze Suzuki-tje, maar ons bakkie doet het goed. We zij inmiddels terug in de staat Victoria.  Middenin het landschap ligt een grote 'bult' , The Grampians, bijzonder zo midden tussen de graanvelden.

IMG_2847

De vrachtwagens zijn hier echt giga. We denken ruim 30m lang. Een grote plaat voor onderaan de truck, zodat er geen schade onstaat als ze wild aanrijden.

Ben zegt, ze rijden hier als oude wijven. Houden zich echt exact aan de regels, kunnen gerust 15 min naast je rijden als ze je gaan inhalen, maar als ze net iets te hard moeten. In totaliteit zijn we totdat Melbourne in zicht kwam door 2 auto's ingehaald en we zijn echt niet boven de 120 km/uur geweest.

IMG_2848 IMG_2854

We besluiten niet meer te stoppen, bellen de AIRBNB eigenaresse dat we er om 21.15 zijn. We krijgen de parkeerinstructies doorgestuurd. Wel zo fijn dat we een parkeerplaats in de stad hebben. Wat een drukte, ze toeteren bij het minste of het geringste, even wennen. Het rijgedrag is hier ook veel agressiever.

We hebben een appartement in St. Kilda, een buitenwijk van Melbourne en ligt 6 km van Melbourne af. Het is een hippe wijk aan het strand.

De moeder van de eigenaresse laat ons binnen, ze is Chinees. Ze helpt ons met de bagage, zodat we niet meer naar de parkeergarage terug hoeven. Alles neerzetten en hup naar beneden. Het is een heel mooi licht appartement met balkon.

Als we op straat komen zitten er om de hoek eettentjes, we lopen niet verder en gaan Sri Lankaans eten, we smullen, lekker temperatuurtje en gewoon op straat. De kok komt nog even, hij komt uit Kandy. Bijzonder. Ben geniet van zijn biertje. Zijn schouders doen zeer van het rijden.

IMG_2861 IMG_2860

We drinken nog wat, ik installateer onze spullen. We zijn moe, naar bed.

1. Hetty:
    1 maart 2017
    Heavy. Day geweest
    Mooi verslag
  2. Frida Lugtenberg:
    1 maart 2017
    Wat Zul jij blij zijn als je weer in T mag rijden.Kan me voorstellen dat je schouders zeer doen na die lange rit.Maar weer een goed verslag gedaan.
    Blijf lezen als er wat binnenkomt.