Even een paar daagjes wat anders

6 maart 2017 - Currumbin, Australië

Vandaag gaan we naar de Gold Coast, het Benidorm van Australië. Het is een vlucht van een paar uur. De eerste avond zitten we bij Springfield in een hotel. Niet echt een geweldige ervaring, maar ja, we moesten wel. Bij aankomst in het hotel hadden we zin in koffie. Tsja, dat lukte dus even niet want de bar ging pas om 5 uur open.....

Dan maar in de buurt wat gaan drinken en eten. Niet echt goed voor de handel zou ik zeggen. Bij terugkomst installeerden we ons op het terras en wilden weer koffie bestellen. Dat ging 45 minuten duren want het was druk...... Dus hebben we boven op onze kamer instant koffie opgehaald en meegenomen naar het terras. Nou toen brak de pleuris uit, dat was niet de bedoeling en "against the law". Uiteindelijk zag hij in dat hij ons maar beter koffie kon brengen, maar dan moest die instant koffie weg.

Een half uur later kwam hij zich excuseren, het was druk en hij was gestresst. We kregen nu de koffie gratis. Eind goed, al goed.

De volgende dag naar de Gold Coast. Nu weer in airbnb. We Installeren ons in het appartement, doen wat boodschappen en lunchen daar meestal ook. We zitten in een appartement vlak bij het strand, op loop afstand. Tegenover ons ligt een zwembad.

IMG_3019 IMG_3060 IMG_3062 IMG_3061

We kunnen er heerlijk buiten zitten. Alles is beveiligd en overal moet je in met sleutel of met je tag.

We gaan naar het strand over de brug, hier zijn veel mensen aan het surfen, de golven zijn hier spectaculair. Mooie blauwe zee en breed wit strand.

Nemen even rust en gaan daarna spelen in de golven bij ons appartement. Wat een kracht, het klapt erop. Veel zoutwater binnen.

IMG_3046 IMG_2995 IMG_3027

Zondagavond voordat we willen gaan eten, valt de terrasdeur op de vergrendeling ......., en de knip dat helaas ook op de deur. Opgesloten op onze eigen balkon, lastig

We vragen de bovenbuurman, hij heeft geen sleutel, maar belt voor ons de receptie. Een kwartier later komt er iemand. Hopelijk past haar sleutel, want de verhuurster konden we niet bereiken.

Pffff, ze heeft de juiste sleutel.

Dit zijn dagen voor op en aan het strand. Ik wilde graag een fiets huren, blijkt lastig te zijn. Ik vraag een buurman die een fiets bij zich heeft, waar ik er één kan huren. Zegt hij " You can use mine", hoe geweldig en attent. Lekker

Dit zijn dagen voor op en aan het strand. Ik wilde graag een fiets hiren, blijkt lastig te zijn. Ik vraag een buurman die een fiets bij zich heeft, waar ik er één kan huren. Zegt hij" You can use mine", hoe geweldig en attent.

Lekker   langs het strand, kopje koffie of een "lemon lime bitter", een heerlijk niet te zoet verfrissend drankje en af en toe een duik. Super relaxed.

IMG_3022 IMG_3028 IMG_3033 IMG_3035 IMG_3039

Ik heb een Surf Life Savings Club gevonden waar je 's avonds kunt eten. Als ze whet water op moeten als iemand in nood is gaan ze op een surf board. Omdat het een besloten club is moet je je als gast identificeren. Het is hier in de buurt de enige plek dat je aan het strand kunt eten. Lekker buiten met uitzicht op het strand. De meeste tentjes zitten aan de weg of het strand is volgebouwd met huizen

Maandagmiddag ✈️ van Brisbaine naar Melbourne en dan met  direct door naar Phillip Island. Ik denk dat deze natuur ons meer aanspreekt dan alleen het strand. Maar vooral ik heb me hier prima vermaakt