Dagje samen met Niels

16 januari 2018 - Korumburra, Australië

Niels begint vandaag om 06.00, omdat hij vanmiddag iets met mij gaat ondernemen.
We worden rond 8.00 uur wakker van een spuit-vliegtuig, bijzonder (vervelend).
Ben gaat vandaag naar Melbourne. We ontbijten samen en de dames zijn ook druk in de weer. Wel even schikken met het gebruik van de badkamer, maar het komt goed. De dames zijn druk aan de kwebbel en vertellen het eea.
Ben vertrekt en ik ga nog een tukkie doen. Einde ochtend loop ik naar Burra, even kijken of Frank er is, helaas. Ik loop door naar het dorp. Ik voel me eigenlijk best ok. Van Judith geleerd, als je totaal iets anders gaat doen, dan voel je je daarna vaak beter... Inderdaad!
Ik kom Kiwi Chris tegen, hij is aan het maaien. Bij hem heeft Niels met Kerst gegeten. Ik bedank hem hiervoor. Ik loop door naar het dorp, plm 10 min. Haal bij de bakker wat lekkers voor dadelijk onderweg en drink een koffie.
Ik wandel weer terug. Kom onderweg een manderijnen struik tegen, die staat bij iemand op de oprit, dus hiervan pluk ik er geen, maar een appelboom staat langs de straat, ik pluk 2 appeltjes. Het is inmiddels mooi opgewarmd, plm 25 gr. Kiwi Chris geeft aan dat Frank terug is.
Leuk, hij is blij mij te zien. We kletsen even wat en ik nodig hem vanavond uit voor de koffie, want dan is Ben ook terug. Zijn vrouw Andrena komt dan ook mee, het zijn Schotten, gezellig.
Thuis ga ik nog even op de bank liggen en schrijf mijn verslag buiten op de veranda, want ik liep echt achter.
Niels komt rond 14.30 thuis. Ik loop hem tegemoet. Best bijzonder hoe relax hij komt aanlopen.
Hij kleedt zich om, korte broek, hemdje en slippertjes aan. Hup in de DigeriBlue.

Op advies van Frank rijden we richting Foster. Een mooie landelijke weg. Veel grote kuddes koeien, melkvee Holstein, Black Agnus en Jersey. We zien geen Herefords.
We ruiken de eucalyptus. Veel bloemen langs de weg. Het is hier mooi groen en erg heuvelachtig, echt prachtig. Het is lekker rijden in de DigeriBlue, raampjes open en een lekker windje. We genieten samen. In Foster drinken we koffie. We rijden langs Wilson Promms terug naar Leongatha. Als we terug rijden zien we lange rijen koeien naar de malkstallen loen, echt giga.

Niels wil even bij de Aldi kijken, ook doen we nog een paar andere boodschappen. Rond 1700 zijn we thuis. We treffen de voorbereidingen voor het eten. Prenesh gaat nog eerst naar de gym, dus we eten rond 19.00.
De spagetti carbonare is goed gelukt, samen met salade een heerlijke maaltijd en Niels zijn favoriet, op de salade na dan....
Er wordt goed gegeten en dames horen allerlei informatie over het bedrijf die ze nog niet hadden, dit is nl pas hun 2e week.
Prenesh biedt aan om af te wassen, maar dat lukt niet helemaal. Na 5 borden is hij iets anders aan het doen.
Niels gaat even auto onderdelen bestellen en maakt daarna de afwas af. De dames gaan terug naar de fabriek, nog even iets bekijken. Niels gaat nog even naar Lockie auto onderdelen bestellen.
Ben is rond 20.15 thuis.
Frank komt alleen, zijn vrouw moet vannacht werken. We drinken gezellig koffie met stroopwafels en pepernoten. Frank vertelt ronduit en heeft mooie verhalen. Leuk om hem weer te zien. Douchen en naar bed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frida Lugtenberg:
    19 januari 2018
    Een bekende plaat die met de huifkar .wat gezellig zo daar thuis bij Niels.
    Je kunt nu goed zien dat het zomer is door de planten en bomen heel mooi gezicht.
  2. Hetty:
    20 januari 2018
    Prachtig verslag weer
    Heerlijk genieten
    Groetjes
  3. Frida beumer:
    21 januari 2018
    Mooi weer al die foto's en verhalen. Brood lijkt op casinobrood bij ons. En inderdaad best duur.
    Mis nog foto van jouw hoed, die van Ben en Niels staat goed,real Aussi.
    Veelplezier nog samen.
  4. Karin:
    21 januari 2018
    Wat schrijf je toch gezellig!, mooie foto's, we zijn weer helemaal bij!! Verheug me op het volgende verslag.
    Groetjes.