Korumburra, whereever I put my hat is my home

15 januari 2018 - Korumburra, Australië

We doen het vandaag rustig aan, vooral ik moet bijkomen.
Eerst lekker uitslapen en in Niels zijn huis ontbijten. Niels is al naar zijn werk. Hij begint om 8.00 en werkt dan tot 17.00, bijna al een ambtenaar.
Om 9 uur worden we gewekt door de andere huisgenote ..... uit Geelong. Ze wil erin, maar heeft geen sleutel. Ook zij loopt stage bij Burra.
Na het ontbijt gaan we eerst brood halen voor Niels, niet vergeten een stempelkaart te vragen, want bij iedere 10 broden krijgt hij er 1 gratis. 5 broden kosten bijna $20, oftewel 15 euro. Daarna op naar Leongatha, 20 minuten verderop, waar Niels ook vaak zijn boodschappen doet.
We halen een nieuw broodrooster, want die begaf het vanochtend. Ook halen we eten voor dinsdagavond, als we voor alle huisgenoten gaan koken. Niels en ik koken dan samen, gezellig !!. Ben is dan in Melbourne en eet niet mee.

We drinken koffie en thee, ik merk dat ik wel een beetje moe wordt. Ben wil graag een echte Australische Akubra hoed. Helaas, deze shop gaat stoppen en heeft nog maar een beperkte keus. Hij verwijst ons naar een winkel in Korumburra.
We rijden via Leongatha South terug naar Korumburra. Een mooie landelijke weg, die we nog niet eerder gereden hebben. Grote koppels koeien, vooral melkkoeien. Hier zitten nogal wat bedrijven met Nederlandse komaf,
Gek weer, dan zon - gevoel korte broek , dan regen.
We gaan weer bij Luscious lunchen. Gezellige plek waar we al vaker zijn geweest met lekker eten.
We vinden in de winkel van sinkel in Korumburra een echte Akubra hoed voor Ben, gemaakt van 6 konijnen vellen, deze is daarna voor Niels (dezelfde hoofdmaat )
Ik koop een leren hoed, gemaakt van Kangeroe.

We gaan terug naar huis en ik ga een dutje doen. Als we thuis komen liggen er allerlei palketjes voor Niels voor de deur, bestellingen via Ebay.
Ben doet zijn email en boekt nog het eea voor de reis.

Ben loopt even naar Frank, de concierge die zich in het begin heeft ontfermt over Niels, maar hij is er niet.

Niels komt om 17.00 thuis. We gaan samen naar Inverloch om te eten. Even naar de zee kijken en dan eten bij de pizzeria. Ze hebben een overheerlijke salade, smullen.
Bij de locale pub drinken we een kop koffie.

Het valt me op dat er veel mensen uit eten of iets buiten deur wat drinken. Het is hier nu nl zomervakantie.
Thuis omtmoeten we ook Prenesh. Hij werkt als IT’er bij Burra en woont hier al lang, net nadat Niels hier kwam. Hij is hier ook alleen maar door de week. Hij woont bij zijn broer in Melbourne.
Het ruikt aardig scherp, de dames hebben iets pittigs gekookt.
Ze gaan film kijken en wij gaan onze reis uitstippelen die we samen met Niels ondernemen.
De dames zijn nog niet zo spraakzaam.

1. Frida Lugtenberg:
    23 januari 2018
    Mooi die bloemen het is agapanthys ook wel hier maar niet zoveel.Leuk te horen over Korumburra,memorys.