Geland in Down Under

11 februari 2017 - Korumburra, Australië

Prima vlucht en wederom verzorgd tot in de puntjes.

IMG_0006
Lekker douchen voor landing.

IMG_1855
We hebben fast- track kaartjes dus we hoeven nergens in een rij te wachten.
Op onze aangifte hebben we aangeven dat we kaas, alcohol, medicijnen en sigaren bij ons hebben.
We worden apart genomen. Eerst een vraag over de medicijnen, dit is accoord. Dan sigaren, helaas teveel. We moeten belasting bijbetalen, want hier kost een pakje sigaretten AUS$30,-. De douanee matst ons nog en rekent niet alles. Dan door naar het volgende loket, voor de kaas. Dit is accoord, zolang en geen vlees in zit. We mogen door. We moeten lang op onze bagage wachten. Daarna halen we onze drank op. Ben mist een wieltje van zijn koffer.

Niels belt al, waar we blijven. Hij blijft rondjes rijden zodat hij niet hoeft te parkeren.
JAaaaaaaaaa, daar is hij. Eerst een hele dikke knuffel en kus. De parkeerwachter zat een beetje te pushen dat Niels direct door moet rijden. Toen hij ons zag knuffelen, begon hij te glimlachen. Wateen geweldig weerzien ❤️. Ook eerst Ben een dikke knuffel en kus. Alles in de auto op naar Korumburra

IMG_1873

Het is heerlijk weer, lekker zonnetje.
Onderweg eerst even koffie, heerlijk bijkletsen in de auto, hij is helemaal relax..

IMG_1877

Links rijden, normaalste zaak, hij hangt heerlijk onderuit in de auto. Rond 10 uur zijn we bij Niels zijn huis, zijn huisgenoten zijn in het weekend altijd terug naar huis, we hebben het huis dus voor ons alleen.De fabriek van Burra Foods, waar Niels stage loopt, ligt aan de overkant.

Het is een mooi huis met een geweldige veranda, wel een beetje oudbollig ingericht, maar meer dan prima. Alles zit er op en aan. Het voelt heerlijk om hier te zijn. Het voels thuis.
IMG_7659IMG_1879

Lekker buiten op de veranda koffie drinken. Niels pakt de tas leeg waar alles voor hem inzit, het is net Sinterklaas. Ik heb een vlag laten maken met daarop alle dieren, hij geniet, zijn ze toch een beetje bij hem. Ook heb ik wat gereedschap, drop, kaas, chocolade en koffie meegenomen. Scheelt weer 25 kg.

Een collega van Niels komt langs, Chris komt oorspronkelijk uit Polen.
Elke week pokeren de studenten hier samen thuis bij Niels, want bij Chris verblijven ook nog 2 studenten.Niels heeft bolletjes gekocht, de mannen een gebakken ei, heerlijk lunch buiten op de veranda.

Ben en ik hebben allebei een dip en gaan even een uurtje liggen. Daarna gaan we naar de Korumburra Agrifair, van schapen, koeien tot kampioen cake bakken.leuk om gezien te hebben, maar niet echt de moeite waard.

IMG_7443

We rijden door naar het strand Inverloch, het Zandvoort met Melbourne. Het ligt aan een baai, even met de voetjes in het water, heerlijk. Samen koffie drinken met wat lekkers

.IMG_9777
Thuis nog even genieten op de veranda. Het weer slaat om, het koelt af, we gaan naar binnen en begint zelfs te regenen. Niels heeft hier echt zijn eigen huishouden. Kookt vaak vers, heeft een koektrommel zodat ze niet uitdrogen. Krijgt vaak eitjes van een collega. Brouwt zijn eigen bier en haalt jerrycans drinkwater bij de fabriek. Wast wekelijks zijn eigen was. Heeft vaatdoekjes en handdoekjes en specifieke kruiden voor in de keuken gekocht. Alle andere dingen waren al aanwezig, oven, magnetron, koel - en vrieskist

IMG_7697

Niels kookt, pasta met verse tomaten en champignons heerlijk. Top gekookt.
Na het eten even de ogen dicht. Niels zet nog even een Australische stekker aan een stekkerdoos, makkelijk voor onderweg en voor Niels.

We hangen de dieren-vlag in de kamer op, ook hangen we de NL vlag op, een beetje kleur in de kamer. Deze wil hij later in zijn auto als gordijnen gebruiken als hij rondtrekt. Niels heeft zelf een Australische kaart opgehangen.

IMG_1895
's Avonds is er vuurwerk in het dorp, speciaal voor ons ::))
Lekker wat drinken, Niels zijn eigen gebrouwen bier, douchen en fijn bij elkaar zitten.
nog even contact met Cipie uit Roemenië, hij had een vraagje aan ons. Bijzonder hij was aan het ijsvissen bij Fagaras en wij hier in Australië.

1. Mieke:
    12 februari 2017
    Het lijkt me wel een ervaring om zoiets te beleven. voor Niels Toch prachtig je ouders komen even uit Nederland op bezoek. Andere kant van de wereld. Mieke wenst jullie een fijne vakantie toe. hebben jullie wel verdiend.als ik terug denk aan jullie prachtig kantoor in Wierden.hoe mooi. Hebben jullie geen last van de grote brand die daar heerst. Dikke knuffel mieke