Noojee

14 januari 2018 - Noojee, Australië

We starten rustig op, rond 11 uur vertrekken we richting Noojee, dit ligt in Victoria High Country. Een geweldige mooie weg er naar toe. Mooi groen en heuvelachtig. We lunchen bij de Nooj Pub. Het is er erg druk, maar gelukkig kunnen we buiten zitten.
De mannen passen hun tempo aan mij aan. Ik eet een soepje. Deze valt redelijk goed. Leuke plek om te zitten, aardige bediening en goed eten. Nu gaan we off road, het ruikt hier naar eucalyptus, heerlijk.

Wat is het hier mooi, hoge eucalyptus bomen met witte stammen. Af en toe gravel, maar ook diepe sporen, vol water. Niels instrueert Ben hoe de gaten/sporen te ontwijken of op een acceptabele manier te passeren. Echt gaaf ! De felrode Rosella’s vliegen her en der voor ons uit.
Inmiddels voel ik me steeds minder goed en moet overgeven, helaas. Mijn hoofdpijn neemt ook weer erg toe. Ben rijdt erg voorzichtig en neemt de kortste route naar de verharde weg,
Bijna thuis knap ik weer wat op, we doen even boodschappen in het dorp en eten vanavond dan maar thuis.
We spreken ons reisplan door voor de eerste week van februari samen met Niels en besluiten dat we naar Flinders Ranges National Parc gaan, boven Adelaide. Wij vliegen vanuit Cains hier naar toe en Niels komt met de auto uit Korumburra. We trekken dan een kleine week met Niels zijn auto rond.\
Tijd om naar bed te gaan. Ben en Niels drinken nog samen wat.

LET OP, VANAF NU STAAN DE FOTOS NIET MEER IN DE TEKST MAAR ONDERAAN DE PAGINA, ALS JE DAAROP KLIKT DAN ZIE JE ZE ALLEMAAL

SCHEELT VEEL WERK

1. Frida Lugtenberg:
    19 januari 2018
    Zo herkenbaar die mooie natuur fotos geweldig komt weer allemaal boven in mijn brein.