Een rustige zondag

26 februari 2017 - Middle River, Australië

Vandaag een rustige dag. Deze keer schrijf ik, Ben, dan maar eens een verhaal. Morgen hebben we weer een lange trip voor de boeg, dus vandaag doen we het kalm aan. Maar toch hebben we iets bijzonders gepland, namelijk een late lunch bij Hannaford & Sachs. Daar hebben we goede reviews over gelezen op TripAdvisor.

Zoals gewoonlijk is Ellen eerder uit bed dan ik. Ze gaat er ook eerder in dus onze schema’s kloppen wel aardig. Rond 10.30 ben ik er ook uit en drinken we samen koffie buiten, eerst boven en later nog even beneden. Daar is het vaak iets warmer.

IMG_2783

Dankzij het goede internet hier kan ik lekker mijn Tubantia en FD digitaal lezen. Heerlijk. Verder heb ik een boek gedownload (in het engels) dat gaat over Port Arthur. Erg interessant.

Mijn laat ontbijt bestaat vandaag uit toast met boter (oh, wat lekker ongezond) en koffie. Niet teveel want we moeten voldoende trek houden voor de lunch.

Ellen geniet nog even van de zon, die is hier behoorlijk fel. Ik heb een hoofd als een kreeft, want ik had me natuurlijk niet goed ingesmeerd voor de dolfijnen tour……..

Om 14.25 gaan we naar Hannaford & Sachs, dat is hier letterlijk 5 minuten vandaan. Ellen is nog een uurtje druk geweest met haar garderobe (en shit, de makeup ligt nog bij Niels), maar uiteindelijk is het allemaal gelukt.

Bij Hannaford & Sachs is het even zoeken waar we moeten zijn, we lopen de bult af richting een grote vijgenboom, immers het zou daar moeten zijn.

IMG_0420 IMG_0427

Een klein hekje geeft aan waar we naar binnen moeten, we bukken ons om de vijgenboom in te lopen en opeens staan we onder de boom waar zowaar een paar tafels staan. Heel bijzonder.

IMG_2789 IMG_0421

We worden welkom geheten en naar ons tafeltje gebracht. Af en toe even bukken voor een tak. Er is nog 1 ander tafeltje bezet. We krijgen het menu, we kunnen alleen het voorgerecht kiezen en de rest is standaard. Er staan wel 8 gerechten op, die gaan we allemaal krijgen.

Flesje wijn besteld en een toast op deze geweldige plek, zo bijzonder.

IMG_2792 IMG_0424 IMG_2796 IMG_2798 IMG_2800 IMG_2799 IMG_2801 IMG_2804

Het eten is verrukkelijk, de smaken vliegen door de mond. Het is een soort fusion van aziatische smaken met ……., tsja wij weten het niet, maar zo lekker hebben we in geen jaren gegeten. En dan in die ambiance, top.

We zijn benieuwd wat dit gaat kosten, want dat hadden we nog niet gevraagd.

Nadat we alle gerechten opgegeten hebben, ja echt alles, nog een koffie en thee en dan de rekening. Dat valt alleszins mee, AUS 115 pp, dat is rond de 70 euro. Nou daar kun je niks van zeggen voor 8 gerechten en van deze kwaliteit en in deze omgeving. Helemaal top.

De bedrijfsleidster vraagt of wij ook het House on the Cliff willen zien, de twee andere gasten ging ze dat laten zien. Dat ligt naast ons huisje en willen we wel zien want we weten dat het speciaal moet zijn, het kost namelijk AUS 1200 per nacht !!!

IMG_2808 IMG_0428

We bekijken het huis, inderdaad heel mooi, maar uiteindelijk zitten wij toch liever in ons huisje Illumare, dat kost namelijk minder per week dan die andere per nacht.

Ze vertelt ons ook nog dat er een koala is die uit onze vijver komt drinken. De koorts slaat bij Ellen weer toe…..

IMG_2814 IMG_2822

Samen even naar het strand geweest en de voetjes in het water. Heerlijk rustig, er was niemand en de temperatuur was prima.

Aan het eind van de middag gaan we nog even terug naar de brug om te kijken of er nog koalas zijn. We vinden onze vrienden van gisteren terug op ongeveer dezelfde plek.

Later, na zonsondergang gaan we nog eens. Onderweg zien we in een wei wel 15-20 beestjes, we konden niet goed zien wat het waren, maar het bleken wallabies (kleine kangaroos). Die hadden we hier nog niet gezien. Op de weg zagen we nog een dier lopen wat we niet konden thuisbrengen, zoeken we op.

IMG_0430

De koala was ondertussen wakker en actiever, maar helaas hij kwam niet naar beneden…..

IMG_2830

En uiteindelijk zat er nog een kleine uil op de weg, weer een geslaagde expeditie.

De koffers inpakken en klaarmaken voor een lange reis morgen, ruim 900 km terug naar Melbourne.

Deze avond hoort Ellen overal Koalas lopen, ze heeft er zelfs een zien lopen (met de zaklantaarn) maar we zien hem niet meer. Wie weet, er ruist regelmatig wat in het struikgewas, dus…….

1. Frida beumer:
    26 februari 2017
    Zeer bijzonder en leuk dat ook daar er wat ruist in het struikgewas. Lunch zag er goed uit. geniet nog even. gr Frida
  2. Hetty:
    27 februari 2017
    Ben kan ook prima een verslag schrijven
    Weer een geweldige ervaring zo apart locatie onder de vijgenboom
    Gr hetty
  3. Ben en Ellen Busser:
    27 februari 2017
    Dank Hetty, misschien probeer ik het nog wel een keer.....

Ben
  4. Jet:
    2 maart 2017
    Wat is daar mooi zeg, geweldig te eten tussen al die bomen!8 gerechten eten is veel, maar jullie hebben van genoten.Geniet van elkaar en de prachtige dingen die jullie doen.